ParisDubActivitys Index du Forum ParisDubActivitys
le Forum

FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Diatribes - Mémoires Disséquées sur zymogen.net

Ce forum est verrouillé, vous ne pouvez pas poster, ni répondre, ni éditer les sujets.   Ce sujet est verrouillé, vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses.    ParisDubActivitys Index du Forum -> ParisDubActivitys - Le Forum
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
le youth

MessagePosté le: Ven Oct 14, 2005 4:07 pm    Sujet du message: Diatribes - Mémoires Disséquées sur zymogen.net Répondre en citant

c'est un peu hors contexte, mais voici la 2ième sortie de ce netlabel italien. C'est un de mes projets parallèle ("diatribe", pas le netlabel:wink: ).

Diatribes
Mémoires Disséquées/Dissected Memories

"Diatribes is an improvisation project formed by two jazz musicians, drummer Cyril Bondi and saxophonist Gael Riondel, and D’Incise, an electronic producer focused on sound designing. The meeting of these musicians has created a hybrid between two different conceptions of experimentation in music; free jazz and manipulation of cold electronic sounds. This concept seems to be quite simple since you listen to it: digital noise added to nervous drumming improvisation, shrill sax matched with a flood of saturated frequencies, real-time sampling and effects manipulation over intricated instrumental patterns.
Definitely not simple. Five tracks that split your perception of sound in a “diatribe” between electronics and analogics where you’ll find difficult to distinguish one from another in an active listening/perception and interpretation of music. This is what you’ll find through this five brief, but intensive, excerpts taken from two different improvisation sessions. Furthermore at the end of the ep there’s a remix made by the electronic mind of the project, D’incise, who immerses instrumental samples in a colder ambient mood to take the listener one step further in the wintry world of Diatribes.
Definitely not simple. "

c'est disponible ici: http://www.zymogen.net/releases/zym002/

ps:"diatribe"s=anciennement "d'incise d'où inductions"
Site Admin

MessagePosté le: Ven Oct 14, 2005 9:09 pm    Sujet du message: ... Répondre en citant

J'aime bcp le concept, je vais ecouter ca et t'en dire de mes nouvelles Wink

Merci a toi @+
Ce forum est verrouillé, vous ne pouvez pas poster, ni répondre, ni éditer les sujets.   Ce sujet est verrouillé, vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses.    ParisDubActivitys Index du Forum -> ParisDubActivitys - Le Forum Toutes les heures sont au format GMT
Page 1 sur 1

Sauter vers: